Tarhana is a nutritious ingredient generally used for a Ash or thick soups.

Tarhana is a nutritious ingredient generally used for a Ash or thick soups.

ایران با همه زیبایی هایش «دورنیست»
——————————————————————
این مستند کوتاه با دعوت و همکاری نومد مارکت تهیه شده.
@iranomad.market
——————————————————————
در خیلی از مناطق سردسیر ایران، اول پائیز که میشه تا آخر زمستان فصل آش ترخینه است، یک آش ساده اما پر خاصیت به خصوص برای جلوگیری از سرماخوردگی.
.
ترخینه ماده اصلی خیلی از آش ها و غذاهای اصیل و قدیمیه ایرانه، در واقع خودش یک پیش غذا یا غذای نیمه آماده است که در بیشتر مناطق مرکزی و غرب ایران درست میشه.
.
در ساده ترین حالتش چند تا ترخینه داخل آب میندازن تا بجوشه و از هم باز بشه، بعد هم یه کم سبزی، پیاز و دیگه تمام، یک آش فوری و ساده و پر خاصیت آماده است.
.
البته اسمش، ترکیبش و طعمش در جاهای مختلف فرق داره، بیشتر از ترکیب بلغور گندم و دوغ درست میشه ولی میدونم بعضی جاها به جای دوغ از شیر استفاده می کنند، بعضی زردچوبه می زنند و بعضی گل زرد یا گلرنگ استفاده می کنند.
.
ترخینه ای که در فیلم می بینید به سبک کرمانشاهی از ترکیب بلغور گندم و دوغ و کمی زردچوبه درست شده، خانم نامداری عزیز از کردهای کلهر کرمانشاه هستند که توی یک خانه زیبا حوالی بازار تهران این آش ترخینه رو همراه مریم خانم درست کردند.
.
اگه شما هم این خوراکی رو در شهر و دیارتون دارید، بگید که اونجا بهش چی میگین و از چه ترکیبی درست شده.
در کانال عضو شوید. 🙏
نظر بدهید و لایک کنید.👍
"ایران با همه زیبایی هایش از شما دور نیست"

👇👇👇👇
#ORANG

——————————————————————
Tarhana is a nutritious ingredient generally used for a Ash or thick soups. The soup is usually made during fall and winter as it can help with not catching a cold. Central and western Iran are the main regions where Tarhana Ash is made. The most basic recipe is cooking Tarhana as a thick soup by adding it to water or milks and simmering. Then, herbs and onions are added.
Depending on the region, Tarhana can be made from yogurt or wheat.
——————————————————————
Subscribe to the channel. 🙏
Leave a comment and like.👍
"Iran with all its beauties is not far from you"
👇👇👇👇
#ORANG

Tarhananutritiousingredient

Post a Comment

0 Comments